"

Ahmet Yesevi Üniversitesi
Yüksek Lisans Başvuru Sistemi



Başvuru İşlemleri İçin Yapılacak İşlemler :


1. Başvuru Sisteminde Kullanıcı Bilgisinin Tanımlanması: Üniversitemize Kayıt Olmak İçin Yüksek Lisans Sisteminde Kullanıcı Oluşturulması Gerekmektedir. Kullanıcınızı Oluşturmak İçin e-Devlet ile Yüksek Lisans Yeni Kayıt Linkini Tıklayarak Kullanıcı Kaydınızı Oluşturabilirsiniz.

NOT: Eğer Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı Değilseniz Konuyla İlgili teknikdestek@yesevi.edu.tr Adresine Mail Göndererek Yardım Alabilirsiniz.


2. Başvuru Sisteminde Giriş: Yüksek Lisans Sistemine Kayıt Olduktan Sonra Sisteme Giriş İçin Yüksek Lisans Sistemine Giriş Linkini Tıklayarak Açılan Ekrandan Giriş Yapabilirsiniz.


3. Resim Bilgisi Yükleme İşlemleri: Fotoğraf Bilgisinin Yüklendiği Ekrandır.

Yükleyeceğiniz fotoğraf öğrenci kimliğinizde ve belgelerinizde kullanılacağı için son 6 ay içinde çekilmiş biyometrik fotoğraf (5 cm x 6 cm) olması gerekmektedir. Fotoğrafınız 5cm * 6cm boyutlarında olmalıdır. Yanlış Fotoğraf seçimi yapılmışsa Değiştirme yada Varolan Fotoğrafı silebilirsiniz. Fotoğraflar üzerinde düzeltme yapabilirsiniz.

İşlem Adımları :

1 : "Resim İçin Tıklayınız." Düğmesine basarak ekleyeceğiniz fotoğrafı seçiniz.

2 : Fotoğraf seçiminden sonra istenirse Fotoğraf üzerinde en boy oranları ile ilgili düzenlemeler yapılabilir.

3 : Yanlış Fotoğraf seçimi yapılmışsa Değiştirme yada Varolan Fotoğrafı silebilirsiniz.

4 : Varolan Fotoğrafı değitirmek için "Değiştir" düğmesine basarak seçeceğiniz başka bir Fotoğrafı yeniden yükleyebilirsiniz.

5 : Varolan Fotoğrafı silmek için "Sil" düğmesine basarak Fotoğraf bilginizi silebilirsiniz.

6 : Yüklemiş olduğunuz fotoğrafın sağ üst tarafında bulunan ayar düğmesine basarak fotoğraf üzerinde düzeltme yapabilirsiniz.

7 : Fotoğaf Yükleme işlemlerinizi tamamladıktan sonra sisteme yansıması için "Kaydet ve Devam Et" düğmesine basınız.

NOT: Fotoğraf kayıt işlemlerinde boş fotoğraf bilgisi kaydı yapılamamaktadır.


4. Kimlik Bilgileri Doldurma İşlemleri: Kimlik Bilgileriniz KPS (Kimlik Paylaşım Sistemi) otomatik alınmaktadır. Herhangi bir sorun ile karşılaşılır ve bilgileriniz alınamaz ise sistem tarafından elle girilebilir hale getirilecektir.

İşlem Adımları :

1 : Kimlik Bilgilerinizi doğru bir şekilde giriniz. (Kimlik bilgilerinin doğruluğu öğrencimizin mesuliyetindedir.)

2 : Kimlik Bilgilerinizin sisteme yansıması için "Kaydet Ve Devam Et" düğmesine basınız.

NOT: * olarak işaretlenen alanların doldurulması zorunludur.


5. İletişim Bilgileri Doldurma İşlemleri: İletişim Bilgileriniz sizinle irtibata geçebilmemiz için doğru ve güncel bilgi olmalıdır.

İşlem Adımları :

1 : İletişim Bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde giriniz.( Ülke olarak yurt dışı ise il ve ilçe bilgisi metin girişi haline dönecektir.)

2 : İletişim Bilgilerinizin sisteme yansıması için "Kaydet Ve Devam Et" düğmesine basınız.

NOT: * olarak işaretlenen alanların doldurulması zorunludur.


6. Okul Bilgileri Doldurma İşlemleri: Okul Bilgileriniz Yöksis'ten otomatik alınmaktadır. Yöksis Sisteminde bulunmayan Diğer Okul bilgilerinizi de sistemimize ekleyebilirsiniz.

İşlem Adımları :

1 : "Okul Ekle" Düğmesine Basınız.

2 : "Mezun Olunan Okul Bilgisi Girişi" ekranı gelecektir. Bilgileri Doldurup "Okul Bilgilerimi Kaydet" düğmesine bastığınızda sisteme yansımaktadır.

3 : Okul Bilgilerinizi sisteme düzgün bir şekilde kaydettiğinizde "Kaydet Ve Devam Et" düğmesine basarak Okul Bilgilerinizi onaylamış olursunuz.

NOT: * olarak işaretlenen alanların doldurulması zorunludur.


7. Askerlik İle Yükümlü Türkiye Vatandaşları İçin Askerlik Bilgilerinin Doldurulması: Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı ve Askerlik ile yükümlü olan bireylerin askerlik bilgilerini doldurmaları gerekmektedir.

İşlem Adımları :

1 : Askerlik Bilgilerini doldurup "Kaydet ve Devam Et" düğmesine basarak bilgilerin sisteme yansımasını sağlayınız.

NOT: Askerliğinin tecil edilmesini isteyen bireylerin Askerlik Bilgilerini doldururken "Askerlik Tecili Yapılmasını Talep Ediyorum" seçeneğini seçmeleri gerekmektedir.


8. Kisisel Bilgilerinizin Onaylandığı ile ilgili Bilgi Ekranı: Üniversitemiz tarafından istenilen bilgilerin doldurulup onaylandığının bilgisini gösteren ekrandır. Tercih Ekranına Geçiş İçin "Başvuru Tercih Seçimine Geç" düğmesine tıklayarak yada Menüden Başvurular -> Yüksek Lisans menüsüne tıklayarak geçiş yapabilirsiniz.


9. Tercih Bilgileri Doldurma İşlemleri: Üniversitemizin Yüksek Lisans İle ilgili bölüm tercih ekranıdır. İlk defa tercih yapılacaksa yeni tercih ekranı gelecektir.

İşlem Adımları :

1 : Program bilgisi Yüksek Lisans seçilir.

2 : Üniversitemiz tarafından 3 tercih hakkı verilmektedir. Tercihler baştan sona doğru önemlilik derecelerine göre sıralanmalıdır. Seçilen tercihlerde dolan bölüm olursa bir sonraki tercihiniz kabul görecektir.

3 : Ücret Bilgisi: Üniversitemiz tarafından bazı özel durumlara göre indirimler sağlanmaktadır.(İndirimlere istinaden evraklarınızın tam olması gerekmektedir.)

4 : Seçilecek bazı bölümlerin ekstra istenilen evraklarını ilgili alanlara yükleyinz.


10. Tercih Bilgileri Onaylama İşlemleri: Üniversitemiz Yüksek Lisans İle ilgili bölüm tercih ekranıdır.

Tercih bilgisi onaylandıktan sonra yapılan online başvuru tarafımızca kontrol edilecektir.

Üniversitemize yapılan online başvuru kontrol edildikten sonra Onay verilince tarafınıza Başvurunuz onaylandığı ve ödeme yapabileceğiniz ile ilgili kısa mesaj ve mail gönderilecektir.

Eğitim Destek Uzmanımız kaydınızın Onayını verdikten sonra Ödeme Ekranınızda Ödeme bilgileriniz açılacaktır.


11. Ücret Ödeme İşlemleri: Ücret Ödeme işlemleri için menüden Ödemeler menüsüne tıkladığınızda ne kadar yatıracağınız, hangi bölüme kayıt olacağınız, ödeme durumunuz ve işlemler ile ilgili ödeme listesi gelecektir.

İşlem Adımları :

1 : "Ödeme Yap" düğmesine tıklayarak Sistem üzerinden ödeme yapabilirsiniz.

2 : Kredi Kartı İle Ödeme ekranına yönlendirileceksiniz.

3 : Sistem Üzerinden Kredi kartı ile ödeme yapılan ekrandır.

4 : Kredi kartınız ile ilgili bilgileri girerek "Ödeme Yap" düğmesine bastığınızda kredi kartınızı aldığınız bankanın 3d security ekranı açılacaktır.

5 : 3d Security işlemlerinden sonra ödemeniz alınırsa başarılıdır mesajı alacaksınız, Başarılı değilse hata mesajını alacaksınız.

NOT: Ödemeniz tarafımıza ulaştığında Ödeme ile ilgili bilgiler tarafınıza kısa mesaj ve mail gönderilecektir.


Ödeme İşlemleri İle İlgili Bilgilendirildiğiniz Anda Üniversitemizin Öğrencisi Olacaksınız.

NOT: Sisteminiz Bir Sonraki Dönem Başlangıcında Aktif Olacaktır. Yüksek Lisans Kaydınız Gerçekleştiği Anda Öğrenci Bilgi Sistemine Giriş Yapamazsınız.

Giriş Ekranına Geçmek İçin Tıklayınız.
Sunucu 1 / 0.0047 / 0.0033 / 0.97MB